onsdag 13 april 2011

Mys i solen

Nu har jag tagit en liten paus ifrån vedmakandet. Det är så himla varmt ute i solen så jag blev tvungen att gå in och svalka mig en stund. En som verkar stortrivas i vårvärmen är dock lilla Pricken. Hon lägger sig mot en vägg ute i rasthagen och idisslar och mår gott. Hennes kompis Lilla Grå, som inte blivit av med vinterkoftan ännu lägger sig dock inne i skuggan.

Igår hörde vi årets första bofink och snön smälter i rask takt, man ser mer och mer av stängslet på fårhagen, som bara precis har stuckit upp över snötäcket under vintern. Våren är verkligen på väg. För någon dag sedan gick isen i sundet och vi får snart börja ta roddbåten till fastlandet istället för bilen. Det blir lite jobbigt i ett par veckor, men sedan åker storbåten i sjön och allt blir enkelt igen!


Snart dags att ta på sig arbetskläderna och solbrillorna och gå ut i solen igen. Vedmaskinen ropar på mig. Bara en kopp kaffe först! /Elin



Pricken, eller 00001, klart hon skulle få bli nummer ett vid märkningen!



Myspys.. som en liten hund. I bakgrunden ligger resterna av hö-häcken jag gjorde till henne och Lilla Grå fören vecka sedan. Den var tydligen bra till att klia sig på.

Tills den gick i bitar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar