onsdag 11 maj 2011

Snart bete

Ykksa spanar efter isflak på Valborgsmässoafton

Nu skall fåren snart få flytta ut på betet och börja käka lite gröngräs. Än så länge är det ju bara kort kort gräs i välkomsthagen, men det är friskt och frodigt och fåren brukar bara duktiga på att hitta käk. Men vi ville i alla fall vara på den säkra sidan när det kommer till foder, så vi åkte iväg och köpte 10 jättefina höbalar igår. Då finns det något mer för dem att äta.

Nu skall jag gå ut och fixa lite med stängslet, samt bygga ett vindskydd/ligghall till dem, så är allt klart. Sedan skall jag se till att klyva klart alla stockar som ligger på vedbordet och väntar på att bli förpackade i kubiksäckar. Lite jobbigt är det, men jag ser det som ett bra styrkepass!

Det lilla lammet, som numera går under namnet Lill-Erik, växer så det knakar. Jag hoppas att han får några små kompisar snart så att han har någon att leka med. Igår kväll började han stånga mig på benet när jag satt och pratade lite med honom. Han har även blivit väldigt fascinerad av höet. Så fort jag ger hans mamma mat springer han dit och står och försöker tugga på stråna. /Elin




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar