lördag 18 februari 2012

Nu till något helt annat!


Den 17:e mars smäller det stort i Malmö. Deras Roller Derby förening fyller två år och det firas med tre matcher i Baltiska hallen. En av dem kommer att vara vår första officiella match, vårt första Buot!

Jag har spelat/tränat Roller Derby sedan september 2010 och blev fast direkt. Det var verkligen en underbar sport där jag fick kombinera min önskan om att få åka skridskor regelbundet med att lära känna nya människor och få en ordentlig träning.
Sedan dess har det hänt mycket. Föreningen har vuxit massor. Tjejer har slutat och nya har kommit till men vi har lyckats behålla världens bästa gemenskap!

Vårat lag är bäst. Vi har så himla kul! Vi tycker om varandra och respekterar varandra trots att vi alla är så himla olika.
Sen är vi ju också störst. Typ. Amazonerna från Luleå.

Inför match och kommande hemsida har vi varit hemma hos MADicken och fotat lite spelarbilder, den ovan är en av mina.. fast jag får se till att välja ut en lite tuffare till spelarbladet, Malmö får ju inte tro att jag är så där snäll.

Igår hade vi en superrolig träning med Lady Lovleyblocks. Full fart och full styrka i två hela timmar. Det gick bra, trots att alla var svettiga som djur på slutet. En match pågår ju bara i en timme så pallar vi två timmar utan att byta ut laguppställningen och klarar att hålla fokus.. men framför allt; vi klarar av att hålla humöret uppe och berömma varandra, då klarar vi allt.
Det är underbart att bli helt mosad av sina lagkamrater på en träning, för jag vet att de spelar i mitt lag när det är match!
Slaughters Daughters skall visa söder att norra sverige är att räkna med den 17:e mars.

/Roadkill

1 kommentar:

  1. Vad fint skrivet! Jag fick nästan en liten tår i ögonvrån! /MADicken

    SvaraRadera